Renoverarhelg

Helgen har bestått i att förstöra för att fixa! Vi fick ett fint soffbord av Dylans bror förra veckan, vilket var väl behövligt då vi inte hade något. Vi var däremot inte helt nöjda med färgen så vi bestämde oss för att betsa om bordet. 

Vi åkte bort till en bygghandel för art handla allt vi behövde. Dylan höll oå art gå ihjäl sig där inne av någon outgrundlig anledning eftersom han inte visste exakt vad vi behövde, och kanske för att jag visste mer.. Ja, ja sa han innan vi gick in, men du får prata! Jag frågade efter allt vi behövde och vi åkte därifrån med två färgers bets och massa annat. Väl hemma började vi sandpappra och sa no way! Vi tänkte inte sitta där i tio timmar och sandpappra oss blödiga och Gud vet hur många sandpapper. Så jag som läst på innan, åkte tillbaka för att köpa en stripper (och en billig sådan $20 gick hon på!). Hemma började vi pensla på det hela och rätt så snabbt började det bubbla på och drygt två timmar senare skrapade vi bort stora delar av betsen på bordet. Vi kletade på mer och lät det sitta till morgonen därpå innan vi skrapade och skrubbade bort resterna. Sedan ytterligare ett lager på några småfläckar och hörn med bets kvar. Nu är bordet naket och sådär träfärgat. Vi har börjat klura på exakt vilken färg vi vill ha och om vi ändrat oss. Återstår att se! Spännande och kul är det iallafall att renovera och fixa själva :) 







In progress :) 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0