Apple festival @ Peddlers village

I lördags åkte jag och Dylan till en Apple festival i ett litet mysigt och gulligt shoppingområde som heter peddlers village. Det tar över en timme att åka dit men fet är väldigt mysigt! De har massor av små mysiga butiker och en skön stämning. Vi gick omkring och tittade, köpte två chokladkalendrar och lite annat godis innan vi åkte hem igen. Bland annat köpte vi Irish Potatoes. Dylan påstod att de var väldigt gods och de var de faktiskt. De är som saftiga kokoskakor i kakaoöverdrag. De är en tradition och har sitt ursprung i Philadelphia, varför de kallas irish potatoes vet man inte. Lite googlande säger art man tror att de gjordes av irländska immigranter. Dylan berättade att historien bakom dem skulle vara att när irländarna kom hit och pratade om sina potatisar som var så bra så gjorde man dessa godisar, kallade dem irish potatoes för att göra narr av irländarna. Hur som helst goda var de :)





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0