Lördagsfrukost

Idag vaknade jag och Dylan tidigt och drog till gymmet och körde ben. Förresten har jag börjat på ett nytt och billigare gym. Först var jag på min Au Pair-familjs konto på ett väldigt lyxigt gym sim heter acac. Jag blev själv sedan medlem på YMCA som inte var lika lyxigt som ACAC men ändå lyxigt och dyrt, $60/månad! De har massor av klasser och sånt varje dag men det var inte värt det. Nu betalar jag $20/månad och kan ta med mig en gäst varje gång om jag vill (så för $20 jan Dylan följa med!). Det nya gymmet är billigare men helt okej, inga klasser men massor av bra maskiner, löpband etc. Så tummen upp till att spara pengar! 

När vi kom hem gjorde jag nyttiga fullkornspannkakor som vi åt med bär och vaniljkvarg (inte som svensk kvarg, kvarg finns knappt här och det är dyrt!). Väldigt gott och nyttigt däremot :) 

Efter frukosten tog jag ut vårt soffbord på tappen utanför vår dörr för att skyddslacka det. Bordet är nästan klart nu och det borde bara vara ett skyddslager kvar nu. Så glad!!! 


Nyttiga fullkornspannkakor 

Ca. 3 portioner 

3 ägg
6 dl mjölk 
2 dl fullkornsvetemjöl 
1 krm salt 

Vispa ihop, stek och njut! :) 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0