NYC

På torsdagar brukar Dylan åka upp och jobba utanför NYC. Eftersom jag inte hade jobb så åkte jag med honom. Första delen av dagen spenderade jag med att sitta på dunkin donuts och sedan en slaskig kaffe/snuskrestauranghak medan han var i möten etc. När han väl var klar åkte vi in till Manhattan. Först handlade vi godis på sockerbit och gick omkring lite grann och satt i en mysig park med massor av vita statyer. Sedan åkte vi vidare ner mot Manhattan, vi hade tänkt käka i Little Italy men bestämde oss för att äta på en turkisk restaurang i närheten. Maten var riktigt, riktigt god! Vi åt ett väldigt gott och fluffigt bröd med hummus till förrätt och sedan kyckling och lammbiffar till huvudrätt. Lammbiffarna var helt fantastiskt goda och det var kul att prova något nytt och annorlunda!  







Dum posering vis droggraffitti 











Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0