Nytt jobb!

För ungefär en månad sedan fick jag nytt jobb, vet inte riktigt varför jag inte nämt det ännu. Kanske rädd för att jag ska klanta till mig och få sparken och så har det blivit offentligt att jag hade ett jobb. Ni vet... Hur som helst, jag jobbar i en klädaffär nu som heter Anthropologie. De säljer (dyra!!!) damkläder och inredning. Ett par vanliga jeans går på ungefär $160, de har ett stort ljus för $178 och jag hittade en tavla i en naturell ram med nio stycken tygprover för $500. Klänningar ligger runt $200 och toppar runt $60, de har pyjamasbyxor för $40 så ni kanske fattar. De har däremot mycket fint och jag har 60% rabatt!! :) :) :) Med andra ord är det många överklassdamer som kommer in och är lite mer krävande än den dagliga h&m-kunden. Men det är sjukt kul och utvecklande för mig, nu får jag på riktigt träna på att vara profetionell!!! på engelska, det är läskigt men utvecklande! Jag känner redan nu att jag har blivit bättre på det jag gör och är mer bekväm i skorna. 

Nu funderar säkert många av er som känner mig vad jag gör med min lärarutbildning men ärligt talat, ska jag verkligen lära 8-åriga amerikaner engelsk grammatik?!? stackars barn! Så det är bara en sak, men jag vill också prova något annat och se vart jag kan komma. USA är inte lika med Sverige. Andra möjligheter finns här och en universitetsutbildning är inte skriven i sten. Så det ska bli spännande att se vad framtiden har att bjuda på. Men ja, jag ska vara ärlig, jag är tidvis livrädd! USA är som sagt inte som Sverige och därmed heller inte heller lika säkert, det gäller verkligen att lyckas eller inte lyckas! Du är mycket mer ensam och utlämnad. 

Hur som helst jobbet är kul och för er som vet vad Urban Outfitters är så tillhör den klädkedjan samma som Anthropologie. De ägs tillsammans med en klädkedja som heter free people och en trädgårdsaffär som heter Terrain av URBN. De har alla lite högre priser men jag gillar verkligen stilarna hos alla, även om jag inte varit inne i en Free People affär. 





Anthropologie är för övrigt känt för att ha spektakulära skyltfönster :) 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0