Favoritsconesen

Dylan och jag älskar scones på helgmogorna och jag har prövat fram ett nyttigt recept som är riktigt gott! Jag gör det nyttigare genom att skippa socker, salt och smör. Sedan har jag även i fullkornsmjöl och havregryn för att få i mer nyttiga fibrer. 


Frukost med nya kaffemuggarna, svensk ost och senap från Ikea och såklart äggkoppar från Sverige (som Dylan tycker är söta och roliga ;) ) 

Nyttiga och supergoda scones: 

1 dl vetemjöl 
1 dl fullkornsvetemjöl 
1 dl fullkornsrågmjöl 
1 dl havregryn 
2 dl yogurt/mjölk 
2 tsk bakpulver 

Blanda ihop

Smaksätt med 
Hackade soltorkade tomater, svarta oliver, rosmarin och timjan och toppa med flingsalt. 

Dela upp i två bitar och skär varje bit i fyra bitar. 

Grädda i ugnen på 200 grader i ca 14 minuter. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0