Au pair dinner

I fredags förra veckan styrde jag upp en middag för oss au pairer. Hörde först med några vänner om de var sugna och skrev sedan i vår Facebookgrupp för att se om fler var på. Det hela resulterade i en middag på Iron Hill med 19 au pairer :) var väldigt trevligt och satt tillsammans med fyra anda svenska tjejer, Elsa, Jonna, Amanda och Matilda :)

Vi svenskar

Middag på Iron Hill :)

The wolf on wallstreet :)

I onsdaga hade jag och Dylan en dubbedate med Miriam och Pat. Vi åt först middag på en italiensk restaurang och gick efter det och såg Wolf of Wallstreet tillsammans. Filmen var sjukt bra och helt klart värd att se! Även om den var tre timmar lång var det en av de där filmerna som man inte vill ska ta slut för att de är så bra. Jag och Miriam skrattade något sjukt mycket hela tiden till filmen :)

Två underbara veckor i sköna Sverige

4-18 januari spenderade jag i hemma i Sverige :) Hade två helt underbara veckor med släkt och vänner.

Jag lämnade USA på lördagen den 4 januari då Dylan skjutsade upp mig till flygplatsen. Hela familjen kom och hämtade mig på söndagmorgonen i Stockholm. Första stoppet var ICA Maxi för at inhandla allt jag saknat under mitt år här, filmjölk, riktigt bröd, ärtsoppa, salladsost, svensk ost och skinka, chips, dipp och godis. Allt mäkligt gott :)

När jag kom hem till lin syster, där jag skulle bo, tog jag en två timmars nap innan jag åt middag, ärtsoppa mums!, och åkte vidare till min farbror för hockeyns med julskinka och fruktsallad :)

På måndagen hälsade jag på Katja och Daniel i Lindesberg och käkade även efterlängtad kebebpizza :)

Tisdagen bjöd på en tur till farmor samt middag och biomys med Helen. Vi såg hundraårigen som jag hade höga förväntningar på men som tyvärr var väldigt dålig.

På onsdagen åkte jag, pappa och Ella upp till Sälen för att sedan spendera torsdagen där :) Hade väldigt kul tillsammans och åt världens godast våfflor som avslut på torsdagens åkande :)

Fredagen innebar en tur till Marieberg galleria för att bland annat innhandla crocker jeans och sedan avsluta dagen med Middag på Joans med mamma och syster.

På lördagmorgonen åkte jag i snöväder tidigt på morgonen upp med min syster till Arlanda för att hämta världens bästa Dylan på flygplatsen. Var oerhört glad över att få se honom och var väldigt förväntansfull över att få spendera en vecka hemma med honom och visa honom runt.

Vi åkte hemåt, brunchade på Max, inhandlade alkohol för kvällen och tog en nap innan det bar iväg till Örebro där vi gick till Harrys med mina vänner Tina, Lena, Erika och Linn. Vi gick sedan hem till Tina och forsatte festa innan vi gick ut tillsammans på Strömpis :)

På söndagen åkte vi hem till Mamma där vi åt porterstek med mormor och morfar samt två av mina morbröder och min kusin på mammas sida.

Måndagen spenderades med en hike i kilsbergen samt ett besök i Lindesberg. Vi åt kebabpizza, gick omkring och tog en fika med kaffe, te och semla. Hälsade även på Linn hemma hos henne och sedan ett besök hos Jonatan innan vi åkte hemåt igen.

På tisdagen åkte vi hem till mamma igen. Jag lagade renskav, rabarbercheesecake och tunnbrödsnittar med olika fyllningar. Nu kom även min tredje morbror på besök och vi spelade när då så tillsammans.

På onsdagen tog vi tåget upp till Stockholm. Vi käkade frukost där, fick omkring på Drottninggatan, vid slottet och i gamla stan, vi tog färjan till Djurgården och gick tillbaka för att gå omkring i gallerian en stund och sedan äta middag i gamla stan på E-types restaurang Aifur och maten där var verkligen kanongod :) Vi chillade sedan på Espresso house i väntan på tåget hem :)

På torsdagen tog vi det lugnt och åt sedan middag med pappa på Joans i Vingåker.

Fredagen bjöd på en shoppingtur till Örebro och vi inhandlade presenter till vänner och familj i USA för att sedan promenera runt i Örebro och äta mongolisk buffé på kinamuren :)

Sedan tidigt på lördagmorgon var det tillbaka upp till Stockholm och Arlanda för att flyga tillbaka till USA :)

Nyår

Nyårsafton spenderades med sköna europeiska och amerikanska vänner. Elsa och Denise kom över till Dylans och senare även Meelika och hennes vän Terje. Vi gick ut och käkade middag med Pat och efter det åkte vi över till hans vänner för lite mingel och spel. Vi var där ett tag innan vi åkte tillbaka till hans och Dylans ställe där vi festade tillsammans. Vid tolv gick jag upp till restaurangen där Dylan jobbade för att fira in 2014. Festen fortsatte hemma hos honom fram till 5.30 på morgonen så nyårsdagen spenderades mer eller mindre i sängen... Hur som helst hade vi grymt kul och kvällen var lyckad :) Var även grymt kul att träffa Meelika igen och hennes vän Terje är riktigt skön Jon med :)

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.