Ny iPhone

Äntligen har jag lyckats köpa en ny telefon. I två månader, efter att ha slutat som Au Pair, har jag bråkat med min 4-år gamla HTC som ha drivit mig galen ett antal gånger. Det blev en iPhone 6 och anledningen att jag skriver om det här är mer av köpupplevelsen än själva telefonen. 

Jag köpte den på applestore online för att sedan hämta upp den på Apple store i Delaware som inte har någon sales tax. När jag väl kom dit så sa båda jag och Pavlina, som var med mig, att det var väldigt många anställda där, fler än kunder! Och servisen var även riktigt bra, om ens lite löjligt bra. Jag säger till en tjej att jag har en telefon att hämta upp, tjej ett säger till tjej två som kommer och scannar min barcode. När hon gjort det säger hon att min telefon är påväg och en kille kommer och ger mig min telefon. Under den lilla tid som jag väntar på min telefon säger jag till tjejen att det är väldigt många anställda. Hon säger ja och att Apple tjänar väldigt mycket pengar... Att de inte bara är där för kunderna utan även för varandra. Samtidigt står en kille (anställd) bredvid oss och poppar massa ljud och gör inget viktigt. Många av de anställda gör också just ingenting. Appel tjänar multum och de har råd att ha betydligt fler anställda än vad de egentligen behöver. Och visst är väl det en marknadsföring det med! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0