Lunch på City tavern i Philadelphia

Innan jag skjutsade Dylan till flygplatsen för att han skulle åka till Chicago (han har fått nytt jobb och har introduktion där i två veckor) så hade vi lunch tillsammans i Philadelphia. Vi gick till ett ställe som heter city tavern som har en väldigt gammeldags 17/1800-talsstil. När vi kommer in är vi fundersamma över hur man ska göra, vilka är egentligen servitörerna? De har gamla kläder på sig och en av tjejerna står och broderar. Dylan säger till slut a table for two och vi fick vårt bord. Vi blev serverade vatten i gammaldagsa metallbägare och vår servitris presenterade tre olika sorters bröd för oss och berättade olika historier kring bröden. Vi beställde sedan rökt lax och öring till förrätt och till huvudrätt delade vi på lamm och anka. Allting smakade riktigt bra och hade fina smaker där det verkligen kändes hemlagat med bra råvaror. Det var en väldigt trevlig upplevelse och helt klart en restaurang som jag gärna går tillbaka till! 













Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0