Andra midsommarfirandet

Dagen efter midsommar, lördagen på midsommardagen, åkte jag och Dylan till Philadelphia för att fira midsommar på det svenska museet där. De hade midsommarstång, dans och sålde smörgåstårta och massor av olika sorters kakor och bullar. Jag och Dylan delade på en bit smörgåstårta och så provade vi några olika kakor och en bulle. Smörgåstårtan var faktiskt rätt god (och de kommer från någon som aldrig riktigt tyckt det vart gott). Fet var kul att få visa Dylan lite hur vi firar midsommar även om lördagens firande var betydligt mindre än det i NYC. 

I övrigt spenderade vi lördagen med att se nya Jurassic World och äta middag på en av Dylans favoritrrstauranger i Philly. Ärligt talat var maten rätt kass dock (vilket även mr.d tyckte...) så var inte värt det trots allt dyra priset. Annars kan jag inte säga att jag gillade restaurangen ändå eller atmosfären där. Var mest glad över att få komma därifrån... Men Jurassic World var bra och likaså midsommarfirandet så i slutändan var det ändå en bra lördag :) 




Svensk midsommar i Philly





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0