American Sniper

I lördags såg Dylan och jag filmen American Sniper som verkligen har blivit väldigt populär här och biosalongen var full när vi såg den dagen efter premiären. Filmen är verklighetsbaserad och handlar om Chris som är prickskytt för USA i Irak. Han bestämmer sig för att ansluta sig till det amerikanska försvaret efter att amerikanska ambassader bombats. Man får efter det följa hans liv i Irak och privat hemma i USA med hans fru och barn. 

Filmen var väldigt bra men jag kände mig lite 'utanför' när jag såg filmen. Sådär som att det här är inte riktigt mitt land. Folk i biosalongen blev väldigt berörda av filmen och visst var den berörande även för mig men jag kan nog inte riktigt ta åt mig filmen så personligt som resten i salongen kunde. Det var folk som grät och applåderade efteråt så det var ganska känslosamt... Filmen är däremot helt klart sevärd, även som svensk, och den var faktiskt riktigt bra! 










Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0