Svenskt bröd = Lycka!

Sofia åkte hem till Sverige i januari så jag passade på att beställa en påse rågform av henne. Gissa om Mona smaklökar var glada i fredags när de fick njuta av riktigt! bröd. Det finns en del gott bröd här men det mesta är fortfarande bara fluff som man blir hungrig av snabbt igen. Olika sorters långfranskor, baguetter o.s.v. En del finns med fullkorn och surdeg men jag saknar riktigt bröd med massor av fibrer. Dessutom är det mesta brödet här fullt på kalorier. En skiva rostbröd här är ofta runt 100 kcal, sjukt! Hur som helst var jag riktigt glad över att få svenskt bröd hit, tack Sofia! 





Kommentarer
mia johansson

Akta dig Carolina,Fazer är finskt...

2015-02-08 @ 01:43:17


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0