Kiersten fyllde år

Helgen efter nyår var jag och Dylan bjudna hem till Kiersten (grannen till min värdfamilj) som fyllde år. Vi köpte choklad i present åt henne och gjorde en fetaoströra med baguette som vi tog med som en apetizer till hennes middag. Jag gillar hur det här i USA är mycket vanligare att ta med sig tilltugg och vin för alla att dela av när man går iväg på fest. Sverige känns lite mer stelt när det kommer till middagsbjidningar. Jag gillar verkligen den öppenheten som finns här och det känns lite mer som knytkalasfunktion utan överenskommelser om vem som tar med vad, det fungerar ändå och är alldeles perfekt! :) USA lägger dessutom större vikt på plockmat innan maten. Man äter lite av det ena och det andra medan man väntar på att maten ska bli klar och det är en del av middagen där fokus inte bara ligger på maten. Tilltuggen och minglandet är också viktigt. 

Hur som helst var födelsedagsfesten riktigt mysig. Kiersten hade gjort en riktigt god Buffalo chicken dip, hennes mamma en grym guacamole och det fanns olika sorters hummus. Det fanns olika sorters kex, pita och allt möjligt gott att nästan bli mätt på innan middagen som var chicken chili och pulled pork. Även de var såklart riktigt goda! :) Sedan var det födelsedagstårta och Kiersten hade gjort en sjukt god brownie med vispad grädde och krossad butterfinger (en hård peanutbutter/caramel chokladbar, lite liknande dajm men med peanutbutter). Den var grymt god och påminde mycket om kladdkaka :) 






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0