Juldagen

Juldagen firade jag med min värdfamilj. Jag vaknade tidigt på morgonen av att höra tjejerna komma ner för källartrappen. De säger åt mig att vakna och komma upp. Vi går upp i mina värdföräldrars sovrum och väntar på att min värdpappa ska gå ner och tända lampan och säga åt oss om vi kan komma (eftersom jultomten ju ska ha varit där).
 
Till slut får tjejerna springa ner och glatt springer de ut och ner i vardagsrummet för att öppna ett berg av paket. De fick sjukt mycket paket och även jag fick massor av fina saker. Jag fick bland annat en handväska från Tori Burch, ett par Uggs, jag fick ett presentkort för smycken, godis, tvål och massa anant smått. Bäst var dock att jag fick biljetter till att gå och se Lionking på Broadway med Dylan. Efter att vi öppnat alla paket stekte jag svenska pannkakor åt tjejerna och vi väntade på att min värdmammas föräldrar skulle komma över. 
 
När de kommit över åt vi brunch tillsammas och öppnade paket igen. Jag fick paket även av dem. Jag fick ett set med tvål och hundprodukter, en tröja och en halsduk och ett pannband. Vi åt en väldigt god casserole som Mendys mamma gjort. Det var ägg med ost och korvbitar bakat i ungen. Till det hade vi bagels, muffins (till frukost ja!) och frukt. De stannade bara en kort stund och efter att de åkt tog jag Paige med mig för att åka och ta Sammy för en liten promenad. Paige tyckte det var väldigt kul och jag tyckte det var roligt att få göra något med bara henne och få henne att känna sig speciell. 
 
Vi åkte tillbaka hem och fortsatte fixa och ordna inför julmiddagen. Klockan tre kom alla min värdpappas systrar med familj över och vi hade massa plockmat medan den stora middagen förbereddes. Även vi delade paket och återigen fick jag julklappar. Nu fick jag ett jättefint halsband, en scarf och ett par skinnhandskar.
 
Det som serverades till middag var till förrätt en sjukt god butternut squash soppa och sedan en liten sallad med crab cakes och en kryddstark sås. Till huvudrätt fanns potatisgratäng, mac n' cheese, brysselkål med baconbitar, stek och ungsgratinerade grönsaker. Till efterrätt hade vi apelsin/riscotta-chessecake, salted caramel apple pie, glass och födelsedagstårta för mig. 
 
Efter middagen gjorde vi shot skies och umgicks innan alla åkte hem och jag fortsatte umgås med mina värdföräldrar. Jag hade en väldigt bra juldag och jul och är väldigt glad över att ha en så bra värdfamilj som jag har! 
 
 


 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0