Fredagskväll med min värdfamilj

I fredag gick jag ut och åt middag med min värdfamilj. Vi gick till Bertuccis, en italiensk restaurang som min värdfamilj kallar the dough house (deghuset) eftersom barnen får en bit bröddeg, att leka med och forma, som sedan gräddas i ugnen. 

Vi delade på en förrätt med friterad mozzarella, sjukt gott! Riktigt goda köttbullar i tomatsås och kycklingvingar. Till huvudrätt åt jag en Jambalaya som är en kryddig gryta med kyckling, alligatorkorv och räkor. Min värdmamma påpekade dock att jag absolut inte kunde äta räkorna eftersom jag är allergisk (jag blev magsjuk en gång för drygt ett år sedan och svimmade på morgonen och hade kvällen innan ätit massor av räkor). Jag log lite och sa att jag petar bort dem så hon sa oroligt om jag var säker på att jag kunde äta det även om det var räkor i. Haha hon är väldigt go och bryr sig verkligen om mig. Fantasktiskt med så fina människor! 

Paige hade även med sig sitt klassdjur (en mjukisdjurssköldpadda) som hon skulle ta hand om och sedan skriva om under helgen. 

Blev en riktigt mysig kväll tillsammans med dem :) 






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0