Födelsedag i NYC

Födelsedagen firade jag i NYC. Vi körde upp dit och spenderade hela dagen där. Jag och Dylan började dagen med att äta frukost på ett svenskt café; FIKA,. Vi åt varsin omelett till frukost med västerbotten ost och jag köpte en lussebulle, en lussekatt och tre chokladpraliner. Tänkte att det kunde vara kul för Dylan att få smaka svenska lussekatter.
 
Sedan gick vi för att se Lionking på broadway för biljetterna som jag fått av mina värdföräldrar. Showen var helt fantasktisk, magisk! Det var så coolt att se alla djuren marchera in tillsammans medan de sjöng. Flera av karaktärerna hade även röster som verkligen lät som karaktärerna från filmen och kvinnan som spelade rafiki hade en fantasktisk sångröst och berättarröst. Dylan köpte även en drink till mig med jordgubbssmak och vodka, en Hakuna Mattata ;) 
 
Efter showen gick vi vidare för att kolla på lite julbelysningar innan vi åt middiag på Hard Rock Café vid Times Square. Vi hade två olika hamburgare som vi delade på. En med barbeque och en med svamp och swiss cheese. På vägen hem stannade vi på en svensk godisbutik, Sockerbit, där jag köpte lite godis till mig och Dylan =) 
 
Jag hade en helt fantasktisk födelsedag med världens bästa pojkvän! 
 
 
Lionking på Broadway
 
 
Blandade bilder från NYC


Världens bästa och jag 


Framför julgranen vid Rockefeller center 




Födelsedagsmiddag på hard rock cafe i NYC 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0