Superbowl

Förrförra helgen var det super bowl, final i amerikansk fotboll, som är rätt stor här. Folk bjuder över varandra, äter mat och tittar på fotbollen, eller mest på reklamerna som är rätt påkostade. Egentligen har jag däremot svårt att först reklamtittandet. Det är vanliga reklamer på tv och absolut inget speciellt med dem men folk blir helt exalterade över reklamerna även om de inte är så speciella och enastående som folket verkar tycka att de är. Men vad vet jag? Tackar vet jag ICA-reklamerna, där har vi ett koncept som fungerar! 

Hur som helst halvkollade jag på fotbollen och åt av den goda maten som min värdmamma och grannen gjort. Det fanns olika dippar, min mootfavorit Buffalo chicken dip, guacamole, kycklingvingar, vitlöks- och spenatpaj och mycket annat gott. Till efterrätt hade grannen gjort brownies formade som amerikanska fotbollar. 




 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0