Semla

I dag åkte jag och Moa in till Philadelphia till det svenska museet som är där. De hade ett event där de serverade semlor och visade filmen Maria Larssons eviga ögonblick. Jag och Moa stannade däremot inte för filmen men vi pratade mycket med tre äldre kvinnor som varit i USA sedan 55-60. En annan kvinna som vi pratade med kom hit som Au Pair men blev kär och stannade kvar. En av kvinnornas män pratade mycket med oss och verkade nästan veta mer om Sverige än vad vi gjorde. Han kunde uttala massor av ortsnamn och hade varit på flera olika ställen i Sverige, både söder- och norrut. Det var kul att få träffa lite svenskar och jag så även några yngre personer som jag däremot inte fick tillfälle att prata med, men det finns hopp om svenskar här :) 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0