Rileys basket

I lördags följde jag med min värdfamilj för att titta på Riley när hon spelade sin basketmatch. Först när matchen började spelade tjejerna lite lamt men ganska snabbt kom de igång, sprang snabbt, passade och satte bollen i korgen. Riley var väldigt duktigt, sprang mycket och tog plats på plan. Det är även ganska kul att se hur gapiga alla föräldrar är och hur seriöst de tar det. Jag älskar amerikaner och deras engagemang. Det är härligt att se. Ibland slår det däremot över, som när det andra lagets coach skriker så mycket på domaren att han blir utslängd från matchen. Det är ju trots allt 8-åriga tjejer som spelar... 








Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0