Play date med nya vänner

Nu mera är barnens schema så att Paige likt Riley går heldagar i skolan och inte kommer hem förrän fyra. Det innebär att jag ofta bara har Ella. Hon slutar ett tis-torsdag och på måndagar och fredagar har jag henne hela dagarna. Det är en helt annan utmaning och jag måste leta nya akiviteter eftersom jag kanske inte är den roligaste personen att hänga med i tio timmar. Att hitta på aktiviteter för barn och få dem sysselsatta går bra i grupp me att bara underhålla ett barn kam vara svårt. Så nu letar jag play dates och Ella kan vekligen behöva det för hon verkar blyg utan Paige. Eller hon är snarare blyg och fundersam i början innan det släpper. Hon trycker sig intill mig, gömmer sig bakom mina ben och håller ett hårt grepp om mina shorts. Hon vägrar släppa mig och säga hej. Jag försöker försiktigt få hemma att gå närmare och närmare till de andra barnen och till slut lite motig övertyga hemma att göra något själv, utan mig. Först blir hon lite arg men till slut tar nyfikenheten och viljan att leka med de andra barnen över och hon har kul :) 

I måndags gick vi till longwood garden för att träffa två Au pairer med deras värdbarn. I början ville Ella inte alls men till slut slapp det och hon lekte med de andra barnen :)







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0