Fredagsdate

I fredags kväll tog Dylan ut mig på middag i Philadelphia på en mysig restaurang som heter Supper. Det var sista dagen på restaurangveckan som egentligen varar i två veckor i Philadelphia och vilket innebär att massor av lyxiga restauranger har specialerbjudanden där man kan få en trerätters middag för $35. Det är ki fortfarande kanske inte direkt billigt men till skillnad från vad det kan kosta är det riktigt bra. 

Hur som helst var det lite av en överraskning. Han hade bara sagt att vi skulle ut i Philadelphia men inte var. Han hämtade upp mig direkt efter att jag slutat jobba och vi åkte in till Philly och till vår restaurang. 

Restaurangen är verkligen supermysig och 'farm to table' som Dylan vet att jag gillar. Stilen där inne är lite rå och gammal industri, vilket känns väldigt svenskt så han hade verkligen lyckats välja ut en restaurang med mig i åtanke, vilket var väldigt gulligt av honom! 

Vi fick välja mellan tre olika rätter för varje mål. Tre olika för-, huvud- och efterrätter. Så för varje valde vi olika och vi delade. Som förrätt hade vi en sallad med friterad kyckling och en vattenmelon och tomatsallad med parmaskinka. Båda var supergoda! Till huvudrätt hade vi Mahi Mahi och stekt brödad kyckling. Till efterrätt hade vi sedan en kall mörk choklad- och hallonpaj med glass samt en varm persiko- och hallonsmulpaj med glass. Båda var väldigt goda men allra bäst tillsammans! 

Super god middag och en väldigt, väldigt fin tanke av Dylan! Efteråt på fredagkvällen gick vi ut tillsammans i West Chester med Dylans kompisar. 


Selfie i bilen på väg in i min superfina klänning jag fick av min värdmamma i somras. 




















Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0