Hibachi

I måndags gick jag och Dylan ut på middag på Hibachi som är en japansk restaurangkedjan som jag länge velat gå till. 

Det som är speciellt med Hibachi är att man sitter runt ett stort stekbord och kocken steker upp maten åt en medan man sitter där. Man delar även bordet med flera anda, vilket är ganska kul att få sitta tillsammans med människor som man inte känner. 

I den menyn jag och Dylan valde fick vi först en varsin liten sallad, stekt ris, stekta grönsaker och två val av kött där jag tog biff och kyckling medan Dylan tog biff och lax. Till detta tog även jag och Dylan suchi som förrätt medan vi väntade på att vårt bord skulle fyllas upp och att vår kock skulle komma. 

Det var en kul upplevelse att få äta där och maten var dessutom väldigt god! Godast var nog däremot suchin, som är något jag blivit såld på här. Jag älskar det verkligen! Vi hade en krispig, kryddstark laxrulle som var supergod! Under tiden som kocken lagar maten trixar han även lite, det flammar lågor och han kastar stekta räkor i munnen på de som sitter runt bordet. Det hela känns väldigt osvenskt men det var sjukt kul och väldigt snällt av Dylan att ta mig dit. Jag är väldigt lyckligt lottad att ha en så bra pojkvän :) 








Kommentarer
Erika

Hej Carro! Tänkte bara säga att jag följer din blogg och tycker det är jättekul att läsa om allt du är med om därborta 😊. Speciellt hur maten skiljer sig från våran och alla olika högtider/aktiviteter som vi inte har. Verkar vara så himla kul, vilket äventyr! Roligt att du uppdaterar så ofta 😊 tänk vad bra att kunna titta tillbaka på vad du gjort. Ha det bra! Kram Erika

Svar: Tack Erika! :) jag hoppas att du har det fint där hemma!
Carolina Franck Olsson

2014-10-16 @ 07:41:13


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0