Födelsedagsfest

Dylan fyllde år i fredags och två dagar tidigare fyllde Pat, hans rumskompis år, så i lördags firades de. De hade bjudit över massor av vänner för att fira dem med god mat, alkohol, massor av roliga spel och en sjukt god stämning. 

Pats mamma hade gjort en supergod ugnsbakad Mac n Cheese, Heather gjorde en jättegod Buffalo chicken dipp, det grillades hamburgare, korv, det fanns guacamole och mycket annat gott. Själv bakade jag en tårta med vaniljkräm, jordgubbssylt och grädde smaksatt och sötad med honung och mandelmassa. I tårtan fanns även mörkt chokladkross och jag dekorerade den med chokladkross på toppen och smält choklad i bladform på sidorna. Jag blev faktiskt väldigt nöjd med slutresultatet :) 

Under kvällen spelade vi massor av roliga spel. Jag vann över Dylan i corn hole (man kastar ärtpåsar och försöker träffa en planka med hål i, tre poäng för hålet och ett poäng för plankan), vi spelade kubb och ett spel som heter thumper som jag inte spelat förut. Det spelet var däremot väldigt kul. Alla stod runt ett bord och trummade med händerna på bordet. Alla har ett varsit tecken, en rörelse. Någon gör någon annans tecken, den personen måste sedan svara med att göra sitt tecken och sedan någon annans som i sin tur måste vara osv. tills någon gör bort sig och får staffdricka. 

Efter spelandet gick vi ut i West Chester tillsammans. Vi hade med andra ord en sjukt rolig kväll tillsammans :) 


Såhär ser det man kastar på i corn hole ut. Det gäller att komma först till 21 (men inte över... fick jag lära mig)



Mera corn hole och något frisbeespel. 









Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0