Thanksgiving Eve

I onsdags var det thanksgiving eve här (som alltså är dagen innan thanksgiving day). Efter att jag slutat jobba åkte jag iväg för middag/fest med Dylan och han vänner. Hans room mate Pat anordnar varje år en middag hemma hos sina föräldrar för sina vänner där alla tar med sig någon mat som de lagat. Thanksgiving eve är en dag som spenderas med vänner då man går it och festar medan thanksgiving day vanligtvis spenderas med familjen. Thanksgiving eve är också en stor dag att gå ut på och alla barer är fulla med folk. 

Jag och Dylan hade lagat äppelpaj till festen men där fanns massor av annat gott. Naturligtvis kalkon, stuffing (bröd med biljon?) som Heather hade gjort men hon hade även haft på bacon (och vanligtvis tror jag att det bara är stuffing/fyllning från kalkonen), potatismos, sötpotatismos, grönabönor och sås. Allt var verkligen jättegott och vi hade jättekul tillsammans! Dylan hade även gjort en väldigt god varm cider med kanel, äpplen och apelsinbitar. Det smakade lite som glögg och var riktigt gott! 

Efter att vi varit hemma hos dem på middag åkte vi hem till Dylan och gänget för att fortsätta festa innan vi drog ut på krogen tillsammans. 

Kanonkväll! Och jag var så glad över att jag fick vara tillsammans med Dylan! 












Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0