Söndag i Baltimore

Inte heller söndagen var speciellt kul i Baltimore. Dagen då handlade om life skills (typ livskunskap) och det kan ju vara lite hur som helst. Läraren är grymt kul men jag stör mig väldigt mycket på att det vi lär oss är hennes åsikter! och inte fakta. Dessutom går mycket av hennes åsikter emot det jag lärt mig på lärarprogrammet. Delvis pratar hon för att det är okej att slå sina egna barn eller att man inte ska diskutera med barn om något, att den vuxna har order och bestämmer. Att vi som Au pairer inte ska diskutera med våra värdbarn och låta de välja eller framföra klagomål, utan att vi ska bestämma för att vi är vuxna. Sånt är ju enbart sjukt och det är väl inte ens nödvändigt att kommentera varför det är sjukt. Så jag betalar över $350 för en helgkurs för att höra någons åsikter om massa strunt. Så det är verkligen att man åker dit för att få sina credits, inte för att lära sig något. 

Man får däremot höra många roliga Au Pair stories. Som Au pairen som jobbat för en familj med 10 barn och 4 Au pairer som bor tillsammans i en lägenhet. Värdföräldrar som klagar på att Au pairen är för dyr fast han betalar sin egen mat (då familjen har nån konstig diet) och alltid är hemma hos sin flickvän. Eller tjejen som dejtar sin värdmammas äldsta son. 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0