Hemlagat är bäst

Att inte ha sitt eget kök, kyl, skafferi osv. är en av de drygaste sakerna med att vara Au Pair. Dessutom är ju en del av vår lön mat så det är ju inte direkt så att jag vill spara alla de pengar jag får i lön till att köpa mat så därför blir det väldigt sällan att jag lagar mat. Allt det jag vill använda finns liksom inte hemma och vill jag äta med vänner så måste jag ju köpa allt själv då det inte är mina värdföräldrars ansvar att föda dem. 

I lördag hade jag i alla fall fixat ihop köttfärssås som jag åt med Dylan och även Elsa var bjuden över på lunch med oss. Superhärligt och en bra start på min och Milenas shoppingdag! 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0