Halloween

I fredags var det Halloween och Rileys födelsedag vilket förståss firades stort!
 
Jag och Ella tillbringade förmiddagen på Delaware Art Museum där temat förståss var just Halloween och barnen fick göra fågelskrämor (eller huvuden till dem). Eftersom det var Halloween var vi även båda klädda i Halloweentröjor och orange :) Efter att Ella nappat åkte vi till hennes skola där alla barnen hade en parad där de var utklädda. 
 
När vi kom hem klädde jag ut mig och barnen sig innan vi började fira Riley med pizza och tårta. Jag var Askungen medan mina värdbarn var figurer or Wizard of Oz. Min värdmamma hade gjort en väldigt häftig tårta åt Riley. Den var i tre lager, täckt i vitt (fondant?) och sedan med smält marshmallows utspritt till ett coolt spindelnät. 
 
När pizza och tårtätande var över var det dags för trick or treat. Eftersom jag förra året gick med barnen runt ville jag det här året se firandet från andra sidan. Dvs. stanna hemma och se alla barn komma. Vi satt tilsammans på garageuppfarten runt en eld med godiset i en stor korg framför elden och barnen kom med sina föräldrar som glatt kom med sitt godis, öl i både händer och släpandes på i kylväskor... 
 
Efter det drog jag Dylan och Juan oss in mot West Chester för att gå ut tillsammans. Pavlina och Alessandra kom över till Dylans och Juans hus för att gå ut med oss. Juan och Dylan var möss (eftersom jag var askungen). Pavlina var bäst utklädd med inspiration från Nightmare before Christmas och Alessandra var en leopard. 
 
Halloween var väldigt kul i år, även om det för mig var en lång och stressig dag mellan olika aktiviteter. 
 
 
Min och Dylans fina pumpa och Pats och Pats pumpor  
 
 
Delaware art Mueseum på Halloween 
 
 
Halloweenparad på Ellas skola 
 
 
Halloweenfirande med min värfamilj och mitt kort till Riley
 
 
 
Halloween med vänner 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0