Baltimore

Nu är jag och Elsa i Baltimore för att göra en av två weekendskurser (vi måste ta skolpoäng inom Au Pair-programmet). Kursen vi gör nu heter American culture and goverment och idag har vi haft lektioner om amerikansk regering, politik och historia. Jag kan väl inte direkt påstå att jag lärt mig något. Det känns mest som att det här är något som man betalar massa pengar till för att få sina credits och sen måste man åka iväg en hel helg och ha skittråkigt. Man vinner inget mer på det än sina credits som man måste ta. Man sitter mest bara still och lyssnar på massa pladder och försöker att inte somna. Just nu sitter vi i hotellrummet och glor på idol för vi är alldeles för lata för att orka göra någonting! 


Diet Coke är det som försöker hålla mig vaken! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0