Wilmington med Elsa

I lördags åkte jag och Elsa till Wilmington för att checka av den standen över städer att se (är ju ingen stor måste-se-stad) men när den ändå är nära stånkan man ju ändå åka dit. Wilmington är absolut inte min favoritstad av ställen jag varit på. Många delar kändes väldigt fattiga och människorna man mötte kändes lite lägre klass. Inte för att jag är någon högklass själv eller är den som dömmer ut folk som har det sämre än mig men det ger kanske inte det bästa intrycket av staden. 

Samtidigt fanns det dock en del mysiga delar och en fin river walk. Där köpte jag dessutom en av de godare glassarna jag haft i USA. Eller ja. Jag måste erkänna. USA har sinnesjukt mycket god!!!! glass! Och de slår Sverige massor här, även om smultronstället hemma är min absoluta favorit när det kommer till glasställen, det är omöjlig att slå. Men här finns det såååå mycket gott och så många goda kombinationer :) I alla fall hade jag en salted and sweet caramell pretzel. Grymt gott! 

En anledning till att vi besökte Wilmington var även att se ett svenskt skepp Kalmar Nyckel. Eller egentligen en reproduktion av det svenska skeppet som under 1600-talet användes för att transportera svenskar till New Sweden (området kring Delaware/Philadelphia där jag bor nu). Skeppet försvann dock och reproducerades på 90-talet. Det var kul se och jag och Elsa bestämde oss även för att någon gång i sommar segla med det då man kan köpa turer med skeppet :) 

Vi åkte senare på dagen tillbaka till West Chester för att käka middag på panera bread, efterrätt på sweet frog och kompisgäng mer Welcome to Sweden :)

Kanondag med världens bästa Elsa! 









Skön dag med Elsa :)




Sånna här små hus fanns lite här och där i Wilmington längs River Walken. Ingen aning om vad det kan vara men kanske någon slags fågelbo?! Då de hade små hål i sig. 


Och middag på Panera :) 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0