Söndagkväll i Boston

På söndagkvällen gick vi ut för middag tillsammans. Vi gick till en restaurang/bar Bell-in-Hand som är USA:s äldsta tavern. Vi delade på friterad bläckfisk och jag hade en sallad. Det var en mysigt ställe men naturligtvis väldigt mycket folk! Maten var helt okej men mest barkvalitet. Är däremot kul att ha ätit på en historisk restaurang :) 

Efter middagen tog jag och Dylan det lugnt i Bostons gamla del, där restaurangen även låg. Vi köpte Canolis på Mikes Pastery då de var kända för att ha just bra canolis. Och jag måste erkänna att de var sjukt goda, de bästa jag haft! De liksom smälte i munnen. Vi köpte en chokladdoppad, en peanutbutter och en espresso. Jag tror inte vi har canolis i Sverige men det är verkligen jättegott. Det är en slags våffla (tänk glassvåffla) fylld med en krämig riscottacheese-fyllning. Och det är så sjukt gott! Efter canolisen tog vi oss till en bar för lite drinkar innan vi åkte tillbaka till hotellet för att sova :) 











Från Bell in Hand 




Massa kö för kanske världens godaste canolis :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0