Tjejtorsdag

Igårkväll möttes jag, Elsa och Jonna upp för tjejgäng och struntprat. Vi träffades på starbucks alldeles intill mig för att umgås lite. Här i USA är det väldigt skön att ha ett språk sim typ igen pratar. Vi kan prata högt och ljudligt om allt möjligt och om andra utan att egentligen behöva bry sig så mycket. Jag vet att det kan vara riskabelt, ibland skulle det va pinsamt om nån förstod men vad är chansen att någon ska prata svenska i west chester? Inte stor iaf! I större turiststäder får man dock tänka sig för några gånger. Där jag hört som mest svensk var San Fransico i somras, men då turistade jag mig en hel del. Sen är ju NYC också en turistgrop där man då och då hör svenska. Då kan det istället vara kul att lyssna på andra som tror att ingen fattar vad de säger när de bråkar med varandra :) 

Hur som helst va det kul att babbla på med mina svenska tjejer och vi är alla väldigt excited över att titta på Welcome to Sweden. För övrigt vill jag se på jättebästisar nu, hoppas det kommer upp snart någonstans där jag kan se det. För jag kan lova att det är mycket som SVT och TV4 play bara sänder i Sverige :( 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0