Texas Roadhouse med Dylan

Igår kom Dylan och hämtade upp mig efter att jag slutat jobba. Vi åkte iväg till Texas Roadhouse för middag. Det är en ganska typisk amerikansk restaurang med typisk amerikansk mat, burgare, stekar osv. Stället är helt okej och jag har varit där förut några gånger med mina tjejkompisar. Stämningen där inne är sådär som man ser i filmer med typiska små soffbås, sköna lampor ovanför borden, djurhuvuden på väggen, hinkar med jordnötter med skal på på borden och servitriser/servitörer som högljudt ropar ut någons födelsedag med ett jiihaaa.... Händer väl aldrig i Sverige och som svensk skulle jag vilja sjunka genom jorden för den uppmärksamheten. 

Jag åt i alla fall en god grillad kyckling, supergod faktiskt!, toppad med ost och champinjoner. Man får även välja två tillbehör till sin huvudrätt så jag tog en sallad och broccoli och morötter. Det finns även massa annat, pommes, bakad potatis, potatismos, sötpotatis etc. Maten är faktiskt väldigt god där även om stället i sig inte är så fancy. Men det är kul ändå eftersom det känns väldigt amerikanskt och vi inte riktigt har något liknande i Sverige. För övrigt har de supergott bröd där som man får serverat med ett sötat smör med kanel. Supergott men säkert lika onyttigt som en kanelbulle till förrätt ;) 

Efter middagen åkte vi hem till Dylan för att chilla lite och hänga med Brad och Pat ett tag innan jag åkte hem igen. 






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0