Snowday

Så i måndags var det dags igen. Det snöade = skolan inställd. Egentligen blev det ingen stor skillnad alls eftersom Paige och Ella ändå var hemma men det är enklare om man kan komma iväg under dagen och inte spendera hela dagen hemma. Paige och Riley var i alla fall över och lekte hos grannen medan jag och Ella lekte själva. Vi la olika pussel och lekte med tågbanan. Senare under dagen gjorde jag och Riley läxor som hon fått med sig i fredags (om skolan skulle vara inställd). Det tog ganska lång tid men var faktiskt kul och Riley var riktigt duktig. Hon skulle läsa en bok och svara på olika frågor och bland annat skriva om vad huvudsyftet med boken var något som hon lyckades väldigt bra med själv. Jag trodde att hon kanske bara skulle upprepa vad som hänt med boken men hon lyckades gå djupare och analysera det hela till att förstå poängen med boken =)
 
På kvällen åt jag en god middag med familjen och såg sista avsnittet på senaste säsongen av Game of Thrones. Har haft mycket tid på sistone till att kolla serier och film så har hunnit följa upp en del. Jag hyrde och såg även filmen Gravity på tv:n och den var ganska bra. Väldigt välgjord och bra filmad men historien är kanske inte den bästa. Absoult inget man måste se men den var ändå bra :) Min värdmamma hade redan sett den och gillade den inte alls och var lite irriterad över att den fick så många oscars under söndagskvällen men jag kan ändå förstå att den fick dem även om filmen i helhet inte var super.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0