Restaurangkväll med min värdfamilj

I fredags kväll gick jag och min värdfamilj ut för att äta tillsammans. Vi gick till restaurangen, Olive branch, där Dylan jobbar extra. Hela min värdfamilj och speciellt mina värdbarn tycker väldigt mycket om Dylan. 

Eftersom det är en liten finare restaurang än man brukar ta sina barn till förklarande min värdmamma för mina värdbarn hur viktigt det var att de uppförde sig väl, vilket de också gjorde. Maten var också jättegod och vi hade flera tapasrätter som vi delade tillsammans :) Fört hade vi en ostfondue med olika frukter, grönsaker och bröd. Sedan en krabb-Mac n Cheese, olika korvar, rib med butternut squash och tonfisk (som jag faktiskt tycker är gott nu men bara om den inte är tillagad helt). Vi hade även ostpizza för tjejena men de var duktiga och smakade även av det andra med. Det var så kul att se Ella äta fondue. Det gör mig faktiskt lycklig att se mina värdbarn växa och tänka tillbaka på hur mycket mindre Ella var när jag först kom hit. Paige var också jätteduktig med att smaka olika saker och jag lyckade övertala henne till att smaka det mesta och efteråt ville hon ha mer av det hon nyss smakat, vilket gjorde mig glad :) 

Vi hade även olika efterrätter att smaka på. Vi hade banana bread pudding, key lime cheesecake, red velvet/white chocolate cheesecake och någon slags choklad/kola kaka. Den vita chokladcheesecaken och choklad/kolakakan gick hem hos mig. Jag är inget stort fan av lime och inte av banan i bakverk. 

Hur som helst var det en supersupermysig kväll med min värdfamilj som jag uppskattade till tusen. Det var en av alla de där känslor som får mig att vara så glad över att jag tog steget att åka iväg som Au Pair :) så till alla er som bara lite funderar på att göra det, åk! Ni kommer inte att ångra er :) 










Min värdpappa fick efterrätten han valde med tomtebloss i, som ett litet firande av hans födelsedag :) 







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0