Fredagstjejkväll

I fredags efter att jag slutat jobba gick jag ut och åt med Jonna, Caroline och Yvette. Vi gick ut på en italiensk restaurang, Bertuccis, där jag åt en supergod grillad kyckling med champinjoner, gröna bönor och ungsrostad potatis. Maten var supergod och vi hade jättetrevligt tillsammans. Jag älskar även brödet man får, på italienska restauranger, med olivolja och herbs... 

Personalen var däremot ganska skum. Vår servitör hade inte riktigt koll på vad han gjorde, gick omkring och jäspade och glömde det ena och det andra. Ägaren (antar jag) till restaurangen gick även omkring och först bara stirrade på oss för att sen komma tillbaka och fråga om allt var bra. Men det gjorde ju bara att vi hade mer att skratta åt :) 

Vi gick sedan vidare till sweet frog för lite frozen yogurt och fortsatte prata strunt. Caroline och Yveytte berättade om sina värdfamiljen och det är verkligen tråkigt hur vissa Au Pairer kan få väldigt dåliga familjer. Familjer som väljer att stalka sina au pairer via deras telefoner, inte kan ha vänner över för att det kostar för mycket då de använder extra vatten?!? eller som låter dem jobba väldigt mycket extra och straffar dem om de påpekar nåt. Det är sjukt och jag måste säga att jag är väldigt glad och nöjd över min familj och hur de behandlar mig. Jag är till mycket en del av familjen och de tycker om att umgås med mig och ha mig omkring, vilket känns väldigt bra. Jag är helt enkelt ganska så lyckligt lottad :) 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0