Fredagsmys med min svenne :)

I fredags kom Elsa över för att hänga lite. Vi tog först en sväng till sweet frog för lite frozen yogurt och sedan tillbaka hem till mig för att först kolla lite på Wolf of Wallstreet med mina värdföräldrar och sedan gå mer i mitt rum och babbla på, käka godis och glo på Welcome to Sweden :) 

Jag älskar verkligen den serien! Den är så sjukt rolig och jag skrattar ihjäl mig hela tiden. Det är så mycket som verkligen beskiver de skillnader jag, och mina andra svenska au pair kompisar, upptäckt mellan svenskar och amerikaner. Ännu roligare blir det även när jag själv har en amerikansk pojkvän och där till har fått upptäcka ytterligare skillnader och saker jag ser i serien är ibland på pricken så som det kan vara mellan oss. Amerikaner är kortare än svenskar (generellt), de kan sitta fullt påklädda i tröja och byxor i bastun (?!?!?!) vilket också är grymt snuskigt, svenskar har också en betydligt mer öppen syn på sex än amerikaner och det verkar vara mer hysch, hysch om det inom familjen. Absolut inte okej att ha en partner att sova över hos en i samma rum om man är 16 år... Svenskar kan ju även vara sådär sjukt pinsamma ibland med kass och ful dialekt och där konstiga ord uppstår (och ja jag har gjort det själv!). Och amerikaner är rätt dåliga på att imitera svenska och alla andra språk med för den delen. Jag vet inte om det är för att de aldrig riktigt lär sig mer än sitt eget språk eller vad det är men bra är det inte i alla fall. Det låter lite som när 2-3-åringar pratar... Sjukt kul serie i alla fall och jag är väldigt excited över att se fler avsnitt :) 


Amerikanskt blandat med svenskt. Vinnare: svenskt såklart! (Men milky way caramell är inte helt fel det heller). 


Bästa serien på länge! 


Kommentarer
Elisabet

Jag gillar verkligen också den serien!
Jag fastnade direkt efter första avsnittet.
Jag läste också att NBC har köpt upp den serien, så den kommer att sändas i USA någon gång.

Du verkar ha det bra i USA! Jag flyttar till Fairfax, VA, den 1 maj!

2014-03-31 @ 02:55:53


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0