Double chocolate bacon pretzel




Detta mina vänner är en pretzel med choklad och bacon. Smakar som det låter, snusk! Vissa saker som amerikanare äter kommer jag aldrig att förstå mig på. Choklad och bacon? På riktigt? Och ja jag vet att jag smakat det förr så jag vet inte varför jag var tvungen att göra det igen men, men. Amerikanare är tokiga i bacon och har det till allt och överallt. Men bacon i choklad, Bloody Mary's  och pickels (vad heter det på svenska?) är tre saker jag aldrig kommer förstå mig på. 

Däremot kan jag ge amerikanarna stor eloge för frozen yogurt, peanutbutter, Mac n Cheese, pumpakrydda, Diet Coke, cornbread, cheesecake och smoothies. Här slår de oss verkligen. Vår typ av ostkaka är ju för det första rätt äcklig men här finns många riktigt bra amerikans cheesecakes som är sådär riktigt krämiga och goda!  Frozen yogurt finna överallt och är supergott! Kul också att mixa som man vill med olika smaker på glassen, toppinsats, godis, frukt och kakbitar. Önskar detta till Sverige men förstår om det inte skulle gå så bra då vi inte äter glass när det är kallt (>60% av året)... Mac n Cheese är to die for, jag älskart verkligen. Aldrig gjort det själv så det ligger verkligen på att-lära-listan för att möjliggöra ett okej liv i Sverige! Peanutbutter här är också supergott och något jag äter dagligen, flera gånger om dagen! Hur ska jag klara mig utan det för de märken vi har i Sverige har inte varit några höjdare... Pumpakrydda kan jag väl säkert smuggla med och lära mig göra pumpacheesecake och pumpaglass :) Smootihes här är också bättre och vanligare, finns dessutom med peanutbutter vilket är superbt gott! Hur ska jag klara mig?!? Cornbread borde jag kunna fixa själv utan större problem, smakar typ som sockerkaka. Men, men! Diet Coke? Det kan jag inte smuggla med mig en årsförbrukning av och Cola Light smakar skit! Även Cola Zero hemma är annorlunda än Coke Zero här. Varför vet jag inte men här har amerikanarna verkligen bättre smaklökar! Så även om det finna mycket äckligt här, och mycket av dålig kvalitet finns det mycket som jag älskar här och kommer sakna. För att inte prata om restaurangutbudet och hur billigt det är att gå ut och äta jämfört med hemma. 


Kommentarer
Jennica

FroYo finns ju lite överallt i Sverige nu ju! Vet att Göteborg, Malmö ha iaf och kanske Stockholm? :D

2014-03-05 @ 21:53:52


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0