Delaware art museum

Idag åkte jag Paige och Ella till Delaware att museum för en playdate med Jonnas värdbarn Becket och Maeve. Vi var där för en storytime där sagan handlade om ett färgglatt hus. Efteråt gick de omkring i delar av museet och buade tavlor med olika bostäder som motiv och de pratade om hur det kunde vara att bo där, färger osv. Sedan fick barnen tillverka egna små hus som avslutning på aktiviteten. Det var en väldigt mysig aktivitet och barnen hade kul tillsammans. Efteråt passade vi även på att luncha ihop utanför museet få vädret var väldigt fint :) När jag gick med barnen till bilen hade de även någon slags krama-träd-lek och några av träden var gulligt klädda i olika färgglada virkade 'kläder'. 


Sagostund 


Och titta på konst 


Art and craft 


Stolta tjejer visar upp sina konstverk 


Krama träd på vägen hem :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0