Söndag @ The museum of art

I söndags åkte jag och Elsa in till Philadelphia för att gå på museum of art, ni vet där Rocky stod och hoppade... Vi åkte kanske inte dit för att vi är speciellt intresserade av konst utan mer för att vi inte hade något bättre för oss och för att det är gratis, eller stals vad du vill, första söndagen i månaden. 

Hur som helst var det ändå intressant att gå omkring där och det fanns konst från massa kända konstnärer och i delat i olika delar för olika värdldsdelar och epoker. Viss konst gillade jag men en del var bara konstigt. Typ en helsvart tavla med ett vitt rakt sträck. Hur svårt är det att göra? Eller en tv med en gubbe som står och gungar fram och tillbaka på repeat i ett hörn. I ett rum vi gick in i kände vi oss lite obekväma. Jag sa till Elsa att här känns det som att någon har haft väldigt mycket panik. Som att någon suttit och skärt sig i tavlorna... Det fanns även hela rum uppbyggda för att återställa rum i olika pampiga hus och såklart tavlorna som var där. Helt klart värt att besöka en gratisdag och kanske om man har mer pengar än mig även enbär annan dag :) 

Som avslutning på dagen blev det Ikea för att shoppa till vår midsommarfest :) Det blev sill, knäckebröd, skorpor, rabarbersaft (för drinkar), prästost, singoalla och lite härligt gult och blått pynt. Jag är väldigt taggad på at dra midsommar här och få dela vår svenskhet lite :) 








Här har herr Picasso tydligen målat en naken brud... Hitta den ni! 




Jaha?!



Här vekar både skrik och panik varit! 







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0