Midsommarfix på en lördag

I lördags fixade jag och Elsa inför vår midsommarfest. Vi rullade köttbullar, kokade sås och bakade basen till vår jordgubbstårta. Det var en väldigt kul kväll måste jag säga med många, många skratt. Allt från att kommentera tröga människor på wallmart, eller diskutera uttalet av flour villet leder till ett mindre skrattanfall på giant, eller att strosa omkring bland alla smakprov på costco, eller att åka (som Elsa sa) land och rike runt i jakt på potatismjöl. Vi hittade i alla fall vårt mjöl, det blev cirka 150 köttbullar och en väldigt hög och fin tårtbotten. Dessutom blev det massa smet över så jag gjorde några muffins av dem. När allt var klart var både jag och Elsa väldigt trötta dock så jag stirrar på muffinsen och utbrister. Varför bakade vi dessa? Vad ska vi med dem till? Jag skulle ju alltid kunna kasta dem på dig. Så tar jag upp ett muffins och kastar det på Elsa som dör av skratt. Kastar ett till och lyckas samtidigt träffa lysknappen skjukt snyggt. Tillbaka får jag ett muffins hårt sulat på örat... Sjukt kul kväll med en knasig Elsa. Dessutom konstaterade vi hur mycket vi hatar wallmart. Trångt och fullt med konstiga!! människor. Checka in wallmart people på Facebook. Så illa har det väl kanske inte varit för mig men det finns mycket lustigt där... 






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0