Lång fredag och nationaldag

Hade en lång jobbdag i fredags 7.30-22.00! och i princip hela dagen var fylld med aktiviteter. Efter frukost åkte jag, Ella och Paige till ett ställe som heter Highland Orchard där man kan plocka olika grönsaker och frukter. Vi åkte dit för att plocka rabarber, mycket eftersom min värdfamilj inte visste vad det var för något så jag ville visa mina värdbarn (och mina värdpäron) vad det är och vad man kan baka med det. Och här verkar det inte alls vara lika vanligt med rabarber, i allmänhet tycker jag att det verkar som att amerikanare inte har lika stor koll på olika frukter och bär. Men hemma växer också mycket mer saker vilt och man har sina egna buskar och träd med frukt och bär i trädgården. Så är det inte här, man verkar inte riktigt odla själva så det är inte så konstigt att folk i allmänhet inte har lika mycket koll. 

Hur som helst! Vi plockade i alla gall rabarber, åkte hem, lämnade av den och  åkte till lekparken för att leka lite. Vf tolv åkte vi iväg för att hämta Riley vid hennes skola och sedan tillbaka mot oss för att luncha på Rubys, för att sedan åka hem igen. Det kan här tillägnas att resorna fram och tillbaka är ungefär 30 minuter långa!! Här jobbar man och går i skolan länge ifrån hemmet än hemma! I Sverige åker man en halvtimme eller timme mellan olika städer medan det här kan vara sträckan till skolan! 

Väl hemma vek jag tvätt medan kidsen lekte i källaren. Vi började sedan baka en rabarberkaka för kvällen och Aurdie kom över för en playdate med sina värdbarn Riley och Olivia. När hon åkt hem gjorde vi iordning middag och smakade på rabarberkakan innan vi åkte till Sweet Frog för frozen yogurt innan det var läggdags. Då hade även Elsa kommit över så hon hakade på oss :) och som vanligt hade jag min kväll/helgregel i bilen. Dvs ingen film utan musik och tjejerna dansar och sjunger vilt i sina säten :) 

Det blev en lång, fartfylld dag med massor av aktiviteter och körande!!! men framförallt massa kul! Och jag fick dessutom tillfälle att fira vår nationaldag lite med rabarberkaka, Elsas jordgubbsbakelser och allmänt svennehäng med Elsa. Mysdag helt enkelt! 




Rabarberplock!




Firande på Rubys för att Riley slutat första klass! :) 


Playdate! 


Bak och kaos när jag får bestämma ;) men jag städar upp efter mig! 


Tre små söta grodor 


Dagens outfit, grattis Sverige!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0