En stressig fredag

I fredags jobbade jag inte men nog stressade jag runt till tusen ändå! Jag gaskade blommor till midsommarkransar, köpte jordgubbar till jordgubbstårta och fixade iordning den, jag bakade kycklingpaj, gjorde chokladbollar med Elsa och Sara och tillsammans gjorde vi även egen nubbe. Vi gjorde en turkisk peppar, en rabarber och en fläder. De var faktiskt goda alla tre även om vi skulle ha haft även rabarber och flädern kallt. Det var verkligen tur att jag hade hela dagen på mig för allt tog sjukt lång tid. Till tårtan gjorde jag hemmagjord rabarberkräm, vaniljkräm och färskostkräm. Jag vispade grädda och hade även i färska jordgubbar och jordgubbssylt. Tårtan täckte jag såklart med grädde och dekorerade den ned jordgubbar och grädde. 






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0