Beach day

Söndagen spenderade jag på stranden med min värdfamilj. Dagen började fint, sov in till klockan tio! :) När jag ätit frukost kommer Paige och säger att hon vill visa mig något, jag följer med henne och hon tar med mig in i rummet där jag sover. Där på sängen står en ljusblå påse som jag vet är från affären där jag hittade den där fina klänningen (den dyra...) och i påsen ligger klänningen som min värdmamma gått och köpt åt mig :)! Det gjorde mig verkligen, väldigt glad. Det var ett tack för att jag är en bra Au Pair so far :) och så antar jag eftersom jag ofta ställer upp och jobbar extra om det behövs. 

Vi gick ner tillsammans till stranden där vi var från 11 till 3. Jag tog det mest lugnt, lekte lite med mina värdbarn, solade (och brände mig!), badade i havet och letade snäckor. Hittade massor av dem och ja, allt är större i USA, även snäckorna... 

Efter standen drog vi oss tillbaka för att ducka och åka över till några av min värdpappas vänners hus där vi åt middag och umgicks. Deras hus var supermysigt och de hade väldigt god mat, sallad, frukt, kyckling, hamburgare och korv. De hade även dekorerat sitt hem på flera ställen med massor av snäckskal som de målat jättefint i olika motiv och skrivit olika saker på. Kul och inspirerande, kanske behöver samla på mig ännu mera skal nu... ;) 

Superbt bra dag med andra ord som jag avslutade med en promenad i Avalon :) 




Skön dag på standen med en minsta skön bränna på kvällen :( 








Middag och umgänge hemma hos min värdpappas vänner 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0