Avalon

I torsdags eftermiddag åkte jag och Andrew mot Avalon för att tillbringa en vecka där. Mendy som var tvungen att vara på jobbet på fredagen kunde tyvärr inte komma med då. Vi åkte i alla fall ner och käkade middag på en restaurang i Avalon när vi väl kommit fram. Jag åt en sallad och alla vi delade även på sjukt goda pommes med old bay-krydda och ostdipp. Jag vet att jag klankar ner på mat och USA ibland men de har sjukt goda pommes på olika ställen. Med massa olika goda kryddor. Jag är gillar old bay-kryddan, parmesan och ostdippar är riktigt gott. Jag har även provat någon slags mix av pommes, kyckling, ost och någon hot wing sås vilket även det var sjukt gott! 

Men nog med sidospår och prat om pommes (USA slår Sverige, punkt!). Vi tog det lugnt på Toradagen, packade upp och även Lisa-Marie kom dit med sin värdfamilj. 

På fredagen tog vi våra värdbarn till lekparken på förmiddagen, då vädret inte var helt på topp. Vi åt lunch och medan Ella nappade och Andrew var hemma tog jag Riley och Paige till poolen. Jag älskar verkligen Ella men det var kul att få vara själv med Riley och Paige och ge dem mer uppmärksamhet när jag inte behövde vakta Ella.  Det blev snabbt kväll och när jag slutat tog jag en lång, välbehövlig promenad i fina Avalon. 

På lördagen drog jag mig länge i sägen och i huset innan jag och Lisa gick ut på en shoppingrunda. Såg många fina klänningar, en jag är väldigt kär i... Men! Det är inte billigt här, men den är fin!! Tre armband blev det i alla fall, ett blått, ett rött och ett vitt för 4th July. Senare på eftermiddagen och kvällen jobbade vi då våra värdföräldrar gick ut. Jag tog mina tjejer till poolen en liten stund och sedan hade vi middag och kollade på lejonkungen innan det var läggdags för tjejerna. Jag och Lisa tog det lugnt tillsammans. Försökte ge Mary Popins en chans men den verkade alldeles för crazy och gammal. Vi började se på the social nerwork som jag verkligen gillade men hann inte riktigt se klart då klockan blev mycket. 

Så än så länge har avalonresan börjar rätt fint :) 


Avalon Freeze 


Kvällshäng i Avalon med Lisa 


Shoppingresultat 


Vad jag vill ha! 


Jobb en lördagkväll 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0