Söndagsfrukost

I söndags gick jag, Dylan, Pat och Heather ut för söndagsfrukost tillsammans på side bar. Jag hade en omelett med skinka, tomat, lök och fetaost och så delade vi alla fyra på en french toast med peanut butter, chocolate chip, banan och såklart sirap. Det är väl bara i USA?! som något sådant helt seriöst kan serveras till frukost... Ärligt talat var den heller inte särskilt god. Jag är inget direkt fan av french toast eller chokladbanan och jordbötssmöret var för sött. USA är verkligen fettets och sockrets land och vad som serveras som frukost är sjukt. Vart tog den naturella yoghurten, gröten, det grova fiberbrödet med groddar, skinka och prästost vägen? En skål med filmjölk och müsli? Allt serverat med te och apelsinjuice?! Gud vad jag saknar Sverige ibland! 

Men min omelett var i alla fall god och till den fick jag väldigt god stekt eller säkert friterad (???... vi är ju i USA...) potatis. Hur som helst. Frukosten var kanon om än väldigt amerikansk... 




French toast till frukost någon? Nyttigt? Nej! Vi är i USA förstås...! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0