Måndag @ Avalon

Idag hade jag min första riktiga egna jobbdag här nere. Det är lite svårare att vara här, jag vet inte vart allt är, huset är minsta och det är mer att ta hänsyn till då min värdpappa jobbar hemifrån. Det blir lite svårare då plus att tjejena inte har alla saker de är vana att ha. Så under de timmar vi måsta vara hemma, när Ella napar, kan det vara svårt att få tiden att gå. 

Idag tog jag i alla fall med dem till en barn-sport-event nere på stranden på förmiddagen där de fick kasta boll, springa med vatten i lag och kasta med vattenballonger. Vi hängde lite i lekparken efteråt innan vi åkte hem för lunch. Efteåt beskrev Riley och Paige dagen som inte bra utan awesome! Det gör en liten Au pair glad :) På eftermiddagen blev det polhäng innan vi gick tillbaka hem. 

Hemma var jag med när Andrew intervjuade en tjej att ha som babysiter under helgerna när de är här nere. Jag jobbar mina timmar under veckorna då tjejena inte är i summer camp den här sommaren. Hon verkade lugn och trevlig tyckte jag. Jag var mest bara med som extra råd om vad jag tyckte :) 

När tjejena ätit sin middag åkte vi och åt glass tillsammans på en av alla glassrestauranger, Buccaneers, som finns här. Jag hade en smak som hette Buccaneers tracks. Vet inte riktigt vad det var, men det var någon slags choklad (och kaffe?)-glass med choklad/karamellbitar i och den var rätt god. Jag stal däremot endel av Ellas birthdaycake (då hon inte ville ha sin glass) som var ännu godare. 

Rätt bra dag igen med andra ord :) 


Paige tyckte det var väldigt kul att splasha vattenballonger på sig själv och jag lyckades med min iPhone(!) få till en rätt cool bild :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0