Herr's snack factory tour

I torsdags tog jag med mig tjejerna till Herr's-fabriken som ligger i närheten av oss. De tillverkar bland annat pretzels, chips och popcorn så vi fick se hur just det blir till. Det var kul och intressant att få se hur de tillverkas och en sak jag lärde mig är att pretzelsmet inte ser särskilt gott ut! 

Vi fick även äta varma, supergoda chips i slutet av rundvisningen. Jag kommer ihåg att jag hört att nybakat chips ska vara mycket godare än de man köper i affären och det kan jag verkligen hålla med om! Lite som att nybakata kanelbullar är en helt annan grej än lite torra bullar som legat i en påse ett par dagar. 

Tjejena tyckte också att turen var väldigt kul och Ella beskrev chipsen som so, so yummy och sa that was fun! efter att vi var klara :) Kul för både dem och mig att göra något lite annorlunda en vanlig jobbdag! 


Innan turen lekte vi även lite i en jättemysig park utanför west chester. Parken har fina grönområden om ett litet vattenfall. Då var det även en smed där som höll på och gjorde järnkorset och han visade tjejena hur järnet blir mjukt i elden så att han kan böja det. Med andra ord en torsdag som bjöd på mycket att lära :) 








Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0