Galen dag I Philly med en ännu galnare italienska

I lördags åkte jag och Ilaria in till Philadelphia för att spendera dagen där. Vi hade två mål, att gå på Reading Terminal Market och Magic Garden men det blev inget av det. Dock hade vi superkul. 

Vi stannade först på Wawa, jag för att köpa den största (alltid!) temuggen jag kunde och Ilaria för att bunkra upp med ett stort paket kakor för dagen. Vi gick vidare ner mot South Street och passerade en häst och vagn där vi babblade med ryttaren (?!) ett tag. Väl på South Street går vi förbi en söt liten hattaffär. Jag säger åt Ilaria att vi borde gå in, att det är kul med hattar. Så vi drar in där, sjukt glada och provar hattr och babblar på, fortsätter att babbla med försäljaren i säkert en timme innan vi kommer ut med varsin hatt för $43 på rea. 

Vi går vidare och svänger in på whole foods där vi provar kaffe på glasflaska, och jag måste medge att kaffet var riktigt gott. Vi handlar även lunch och när vi kommer ut stiger en gammal man ut ur sin bil utanför affären. Han ger oss komplimanger för att vara väldigt vackra och vi babblar med honom ett tag. Det visar sig dessutom att jan är italienare. 

Vi går förbi Magic Garden men går aldrig in då vädret inte är något vidare. Istället bestämmer vi oss för att ta oss mer in my centrum till Urban Outfitters. Vi går förbi ett litet cafe och jag säger att vi borde gå in och bara kolla. Det visar sig att det är ett talienskt cafe och killen i kassan propsar på att vi måste smaka deras Canolis. Att de blivit framröstade de bästa i Philadelphia så naturligtvis måste vi prova och de var sjukt goda! 

Vi drar sedan in på några affärer och avslutar dagen med att fråga fyra random poliser om vi får ta Selfies med dem vilket vi får :) så nu har jag söta bilder med amerikanska poliser :) 







Jag har känt Ilaria i två veckor nu och det är knäppt hur snabbt man kan börja gilla någon så mycket! Sjukt go tjej som sprider massor med glädje! 




Fyra amerikanska poliser, en italienska och en svensk :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0