Flight 93

På lördagen efter att ha firat 4th of July åkte vi för att titta på minnesplatsen/monumentet för Flight 93. Flight 93 var ett av planen som kapades på 11:e september och man tror att målet var Washington DC. De på planet hade fått information om att deras plan var en del av den större attacken och därför valt att kämpa emot och på så vis nådde inte planet fram till sitt mål utan krashade på ett fält. 
 
Det är minnesmomentet var mindre än det i New York och då inte lika många dog kändes det mer personligt då man kunde överblicka alla namn och var de kom ifrån. Det var väldigt fint och har man inget annat för sig och är i närheten är det värt ett besök =) 
 
 
 
Delar av minnesmomentet. På nedre bilden till vänster är en sten där flygplanet krashade. 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0