Dubbeldate i New Hope

På lördagkvällen gick jag, Dylan, Pat och Miriam ut på en dubbeldate i New Hope. En söt liten by som är väldigt konstnärlig och gay. Överallt hänger rengbågsflaggor och det rör sig mycket hippies och annat annorlunda folk på gatorna vilket är kul =) Jag gillar verkligen New Hope. San Fransisco och Boston är mina favoritstäder men det här är nog min favoritby. Det är verkligen supermsigt där med massor av lampgirlanger längs med gatorna och atmosfären där känns verkligen trevlig. Om ni är Au Pairer nära så måste ni verkligen åka dit! 
 
Restaurangen vi gick till heter Marsha Brown ( http://marshabrownrestaurant.com/ ) och är en gammal kyrka som är något omdekorerad (den kristna konsten är ersatt) och den är verkligen supermysig. Jag har velat gå på middag där ända sedan jag var där första gången för snart ett år sedan. Då gick vi bara in och kollade utan att äta. Maten där är även supergod och det finns absoult inget att klaga på. Vi delade på lammklubbor med något slags äppelmos till förrätt. Sedan hade jag grillad kyckling fylld och bakad med bland annat spenat och ost. Vi delade även på creme brulée och chokladmoussecheesecake. Allt var verkligen superbt gott och detta är nog en av mina favoritrestauranger. Mycket tack vare den mysiga och romantiska atmosfären =) 
 
 
Marsha Brown & New Hope 
Lamm & Kyckling
Chokladmoussecheesecake & Creme Brulée
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Carolina - Mitt liv i USA

I februari 2013 kom jag till USA för att jobba som Au Pair i ett år. I augusti samma år träffade jag Dylan som jag blev kär i, jag stannade ett extra år som Au Pair och stannade sedan kvar med Dylan, min fästman efter mitt andra år. Nu bor vi tillsammans i en liten lägenhet utanför Philadelphia för att starta upp våra liv tillsammans.

RSS 2.0